Charlie Patton's War

2 albums

Formed in 2010, Charlie Patton's War is blues/rock band consisting of Aaron Frazer (vocals, drums), Blake Rhein (vocals, guitar), Kyle Houpt (guitar), and Justin Hubler (keyboards/ piano). Their music is often described as having the heavy modern blues-rock edge of artists such as The Black Keys, but also an audible nod to earlier influences of Delta blues and soul music.

Spending the first year developing their blues-rock sound, the band hit the local and regional concert scene hard in 2012. That year, the band opened for notable artists such as The Reverend Peyton’s Big Damn Band, Hanni El Khatib, and Mount Carmel, as well as headlining many local shows. They performed at the legendary Deep Blues Festival in 2012, joining a lineup that included many blues newcomers and veterans such as David Kimbrough, Jr., Ben Prestage, Left Lane Cruiser, and Brian Olive among others. The time on the road helped the band fine-tune and shape the songs which would become the tracklist for their first album.

The self-titled, debut album Charlie Patton’s War was released on April 25, 2013; it was recorded, mixed, and mastered by the band members themselves. The album includes eleven tracks of varying blues styles from rock n’ roll to gospel and impressively captures the talent and musicianship of the band. Shortly after its digital release, Charlie Patton's War spent two weeks as one of the top-selling Blues albums on bandcamp.com and was later included in jazz musician and author Ted Gioia's "100 Best Albums of 2013" list.

These days the band is committed to playing every stage possible and has seen Charlie Patton's War perform at the Juke Joint Festival, WIUX Culture Shock Music Festival, Linton Music Festival, Nutella Fest, and The Shack Up Inn. They've shared the stage as supporting and headlining acts with bands including Shivering Timbers, Ha Ha Tonka, Crushed Out, Dan Deacon, Lightnin' Malcolm & Stud, Tank and the Bangas, A Lion Named Roar, The Broderick, and Fluffer. In the downtime between tours, the band is preparing to release its second album.

Music

20 songs
Song
Length
Actions
1
More: Lyrics
03:49

Lyrics:

Please me momma, ain’t got no time to lose C’mon inside, kick off your shoes And I know, I know the night is through so heal these wounds, and feel my blues Say ya mine, let em know Say ya mine, let it show yeah You gotta let it show I gotta have ya all to myself, well don’t put me, up on the shelf I see your hips start shakin’ I nearly lose my mind Stay with me, you know I’ll treat ya kind Say ya mine, let em know Say ya mine, let it show yeah (spoken: man they ain’t even listenin’ let’s talk to em) Say ya mine, let em know Say ya mine, let it show yeah
2
04:09

Lyrics:

He gave water, she gave you milk He gave water, she gave you milk Don’t you leave your blood on the floor Don’t leave your blood on the floor Ya know It’s where you live It’s in your skin It’s in you veins You best wipe that grin off your face You best wipe that grin off your face Don’t you take that tone with me Don’t disrespect your family It’s in your skin It’s in your kin It’s your ma and pa Brother sister too Yeah it’s where you live It’s in your skin The world’s cold when you are alone The world’s cold when you are alone Don’t give up your very first right Don’t give up your very first night
1
Blood on the Floor (Instrumental)
Instrumental
04:13
3
03:12

Lyrics:

I looked over Jordan and what did I see? Yeah save my soul (carry me home) Well I looked over Jordan and what did I see? Yeah save my soul (carry me home) Band of angels, comin after me On from the west, gonna set me free and save my soul Well if you want to rescue me and save my soul- If you get before I do, yeah save my soul (carry me home) If you get before I do, yeah save my soul (carry me home) Tell all my friends that I’m comin’ soon, Leave before sunrise get there before noon, Yeah save my soul. Well if you want to rescue me and save my soul. I looked over Jordan and what did I see? Yeah save my soul (carry me home) Well I looked over Jordan and what did I see? Yeah save my soul (carry me home) Band of angels, comin after me On from the west, gonna set me free and save my soul Well if you want to rescue me and save my soul.
1
Carry Me Home (Instrumental)
Instrumental
03:12

Lyrics:

Well it was a time of consternation, ain’t nowhere to run ain’t nowhere to hide, no consolation They say that Man is prodigal son who spends their years in darkness and strife til days are done. Tell old pharaoh, way down in Egypt’s land Make my people bound for promised sand. The field’s are burnin’, the flames rise higher The devil’s path is darker than black, so carry the fire. So do what you can, and you might find A brighter year for all of mankind. Tell old pharaoh, way down in Egypt’s land Make my people bound for promised sand.
1
Pharoah (Instrumental)
Instrumental
03:46

Lyrics:

Shot down on Tuesday, too much time When I’m feelin good you know I’m feelin fine Put a half a tank of gas in my car Oh hun you got what you need, said you’re gonna be a star, ah yeah Lay down on her knees, then I asked her What she’s up to child, you know that she’s a reactor Tear a hole in the wall make a pile of dirt Tearing it all back down you know you gotta make it hurt. Hometown livin’, that’s what’s up She’s hanging around town she always, fills her cup Lookin’ back she wished she hadn’t given up, Now reactor’s at war with a guy in love.
1
Reactor (Instrumental)
Instrumental
02:49

Lyrics:

Hey troublemaker feel the beat of the drum, feet get to steppin wrapped around her arm She’s on now, well I tell ya she’s on The crowd get to steppin and floor it bows, feet get to movin and the music slows It’s her song now, well ya know it’s her song Hey now brother, run for cover Her smile alone, make your heart go thump, thump, thump. Make your move baby you ain’t takin her home, Too fast to catch her if you blinkin’ she’s gone, Well she’s gone now Before ya know it she gone. Take you to the river and save your soul, Before you wrapped up in her rock and roll Well she cold baby Well she rock and she roll Make your advances, she don’t take no chances She’s miles ahead and a world beyond Hey now brother, run for cover You know she got just what you want. If you see her, walk your way Don’t let your deal go down Now ya need her you got to stay Don’t let your deal go down She don’t care what you, you got to say Don’t let your deal go down Wicked woman make your man down and pray Don’t let your deal go down Make your move baby you ain’t takin her home, Too fast to catch her if you blinkin’ she’s gone, Well she’s gone now Before ya know it she gone. Take you to the river and save your soul, Before you wrapped up in her rock and roll Well she cold baby Well she rock and she roll Make your advances, she don’t take no chances She’s miles ahead and a world beyond Hey now brother, run for cover You know she got just what you want. If you see her, walk your way Don’t let your deal go down Now ya need her you got to stay Don’t let your deal go down She don’t care what you, you got to say Don’t let your deal go down Wicked woman make your man down and pray Don’t let your deal go down
1
The Deal (Instrumental)
Instrumental
04:11
7
05:52

Lyrics:

Evil ways, where the streets have no name Dust turns red, and the men have no shame Wouldn’t save this town for one righteous man So leave your bags, run as fast as you can. So ma don’t turn around, when the black bell sound Sinners burn in a wicked pyre, souls condemned for their evil desire Well you’ll burn too, for how you tore us apart Blue eyed girl with a cold black heart. What goes round comes around, when the black bell sounds. Skies grew dark like the end of days Good times through, but the tune still plays Just one more year, and I’ll be gone To seek the truth, upon the liars throne So lord I’ll be around, Til lay my soul back in the ground When the black bell sounds.
8
More: Lyrics
03:05

Lyrics:

Call me baby next time you’re stoned Call me baby on the telephone So if you come around here with that boy from down the street well I- Call me baby next time you’re stoned Call me baby well you’re all alone So if you come around here with that boy from down the street well I- Call me baby next time you’re stoned Call me baby on the telephone So if you come around here with that boy from down the street well I- Well now, said baby I’m gettin sick I’m gettin tired of your… So if you come around here with that boy from down the street well
9
02:39

Lyrics:

Tell why you are, you are so You are so, goddang on my- You could be, oh so free You could be free and live just like me Yeah Don’tcha know, that I shot ya down with my Shotcha down with my brand new boat(?) So go out and buy, some brand new shoes While I stand here and I, sing the blues
10
More: Lyrics
05:12

Lyrics:

Well I’m so lonesome hearted and that’s plain to see That evil ol woman got a hold on me There goes my mind through it On that frisco ride Pulled that box from under the bed, pull out my forty… Cop asked the doctor, he said ‘what kind of man could leave his own woman lyin’ dead in the sand?’ Drove all night through it, back to Baltimore When up jumped the devil and, said time to settle the score now. I got to town there was nothin left, c’mon I’m not the only one who thought you were And just between you and me I know I’m goin down to a place I thought I’d go 10,000 people, at the buryin ground, didn’t know I loved her til they began to let her down Drove all night through it, back to Baltimore When up jumped the devil and, said it’s time for you to go.
11
02:52

Lyrics:

Woke up this morning I said, I got a feelin’ regret Unholy roller won’t you roll yourself right out my head the wicked smile on your face, the way you walk in your grace, Unholy roll won’t you walk yourself right out this ol place because when I get home though my mind it seethes I said you better get gone I need some time to breathe You crept up slowly with a mind a rambling can’t stay Unholy roller won’t you roll yourself up on your own way Won’t take your jabberin’ no mo’, gon’ make me lose all control Unholy roller won’t you walk your ass up out that door I’ve been good to you, you ain’t been good to me Got two words, gonna hear me out It’s gonna set me free- git gone because when I get home though my mind it seethes I said you better get gone I need some time to breathe
12
Highway Blues Charlie Patton's War
More: Lyrics
03:02

Lyrics:

Drivin’ down, highway 39 Won’t be back til sunday, well that’s just fine Cause i don’t know, i don’t know baby what’s to know Maybe some day I’ll find, myself in a paper bag Oh well it’s a drag, bein on the road again Cause i don’t know, i don’t know baby what’s to know Maybe some day I’ll find, myself in a paper bag It’s a shame I know it’s true I, I could be just like you It’s a game I know it’s true I, I could be just like you Driving down, highway 39 been at it for an hour now but, that’s just fine Cause i don’t know, i don’t know baby what’s to know
13
02:55

Lyrics:

Well the folks left for Indy, an hour ago and I ain’t even got a dime to show So leave your pennies on the floor, spend your check on a common whore. Well alright, Yeah I’ve never seen a baby roll dough like that. Two weeks twisted off the counter, man, baby never worried bout how to pay rent Yeah leave the suitcase by the stairs, see if anybody even cares, yeah. Well alright, Yeah I’ve never seen a baby roll dough like that. Baby gotta take what you need, [indistinguishable] Remember how the show began, can’t leave anything the way you had Well I’ve never seen a baby roll dough like that.
1
Dough Roller (Instrumental)
Instrumental
02:35

Lyrics:

Baby you talkin at but I keep turn to look the other way I said maybe, you act politely, well I keep standin right on here to stay. She said this train’s on fire it’s rollin’ out the top of the gate yeah You better know my name and everybody knows it the same, yeah Well baby, you know the truth didn’t hurt that bad. Said go off, go tell your mama, go tell her what you been plannin’ to do Well now baby, go tell your best friend, tell her all the lies you wanted to. She said this train’s on fire it’s rollin’ out the top of the gate yeah You better know my name and everybody knows it the same, yeah Well baby, you know the truth didn’t hurt that bad. Baby you’re lookin at me, but I keep turnin’ to look the other way, Hey now baby, you’re talkin to me, but I hear a goddang word you say. She said this train’s on fire it’s rollin’ out the top of the gate yeah You better know my name and everybody knows it the same, yeah Well baby, you know the truth didn’t hurt that bad.
1
Lyin' (Instrumental)
Instrumental
03:51
15
03:38

Lyrics:

Try and sell your diamonds but it won’t get ya half a dime Try and sell your diamonds but it won’t get ya half a dime Try and rob the store, gotta pay them ol bills on time If you rob the store, gonna put you in the county jail If you rob the store, they gonna put you in the county jail Well you’ll look for, but I ain’t around to foot the bail So carry my bones, through roads unknown Take em out your pocket build yourself a home Gonna find a man, gonna suit you mighty fine Gonna find a man, gonna suit you mighty fine Well he talk real soft and he says he gonna treat you kind He’ll build you a house, shinin’ with electric light He’ll build you a house shinin’ mighty with electric light But it sure get cold when the sun look away at night When the night time comes and the bottle is close at hand When the moon come full and the bottle is close at a hand There’s a devil that’s a-waitin in the body of a quiet man He’ll beat ya bad, he gonna leave your body sore Your hair in his hands and your teeth on the bathroom floor Gonna leave that house and you ain’t comin back no more. So carry my bones, through roads unknown Take em out your pocket build yourself a home Carry my bones, through roads unknown Take em out your pocket build yourself a home

Lyrics:

Some folks say you gotta work to play, I been workin bout every day Brother don’t know just how I feel, worried bout how I’m gonna get a meal Got no money ain’t got no time, still gotta wonder why you always whine T for Texas and Tennessee, try walkin my shoes I’ll leave ya be Oh the good old time Oh the good old times Oh the good old times For me and you Won’t be long now til I find, all you think is ‘I got mine’ Ain’t thinkin bout quittin’ gonna see it through Tain’t nobody’s business if I do, Tried bein’ happy on the last go round, all the boys down south was Beale Town bound Ya done gave up and you know it’s true, got me singin Old Sometimes Blues Oh the good old time Oh the good old times Oh the good old times For me and you Good old times for me and you, where do we go, what do we do Oh the good old times for me and you Sweet to mama and sweet to me, preacher man said you shall be free, Ain’t going to work, ain’t goin’ to church, ain’t stickin’ my hands back in the dirt Well I tried so hard and I tried for you, I ain’t gonna do like I used to do, Mistreat me and I don’t feel right, lord I lost my appetite But a man do try, ain’t nothin’ free, it’s too late til he can see that a time he spent don’t come back around til he drop to the floor and falls on the ground, Looks around and up at the sky, pray for hope but he just gonna cry Cause the devil ain’t women and the devil ain’t brew, the devil ain’t money and the devil ain’t you. Oh the good old time Oh the good old times Oh the good old times For me and you Good old times for me and you, where do we go, what do we do Oh the good old times for me and you
1
So Stoked (Instrumental)
Instrumental
02:38
17
Barry Sanders Charlie Patton's War
More: Lyrics
02:37

Lyrics:

Well I have no idea what I’m doin, said I, no I don’t lord I’m just trying to be a good person Oh cause I know you don’t Well I have no idea what I’m doin, said I, I haven’t a clue Said I’m just trying to be a good person Oh that’s what I’m tryin’ to do
18
More: Lyrics
03:39

Lyrics:

I don’t want no fancy things, doesn’t take much to make me happy Couple of quarters and that, jukebox swing It might be nice if oh if uh, everybody could sing Whoa but in my dreams I don’t want your fancy things doesn’t take much to make me happy Well in a year, if I’m still here- if you are well you haven’t gone far Oh what a fantasy. I don’t want no fancy things, doesn’t take much to make me happy Well oh my god, said golly gee Could this really be the end of me?
19
04:12

Lyrics:

Fore I die, before I get goin, so long to courthouse and the mines of coal Family’s gone, factory’s closed, days get shorter and I’m gettin’ old And It’s a long way to the roads where I once roamed, Yeah It’s a long way to the place I call my home. Packed some clothes, sold the rest, lonely highway and I’m headed west Ain’t seen nobody, no town for miles, empty hills and a empty sky And It’s a long way to the roads where I once roamed, Yeah It’s a long way to the place I call my home. All around done changed but i don't really mind/ Break up out of the cage or get left behind Some sweet, gon’ lay me down Thorny gates gonna be my crown Ain’t gon’ lie, drink no more, Gonna sing when I see my lord And It’s a long way to the roads where I once roamed, Yeah It’s a long way to the place I call my home.

Lyrics:

Johnny drinks his paycheck, Johnny drinks his wine Johnny works for nothin, Johnny’s feelin fine. And I wanna know what you’re thinkin’ You can tell me anything, tell me how you feel Cause I know now, Johnny, that you’re not real And I wanna know what you’re thinkin’ I wanna know what is on your mind. Do you still love her- your second wife? Do you wanna change now? Are you lovin’ life? And I wanna know what you’re thinkin’ I wanna know what is on your mind. I wanna know what you’re think’ I wanna know what got you feelin’ fine.
1
Johnny (Instrumental)
Instrumental
02:42